Таксисти-граки в "Борисполі" крадуть у пасажирів особисті речі

28 Серпня 2014, 17:06

В аеропорту кажуть, що не мають права забороняти таксистам працювати біля терміналів

<p style="text-align: justify;">Коли існувала аеропортова служба таксі SkyTaxi, працювати було набагато легше - джерело</p>
Коли існувала аеропортова служба таксі SkyTaxi, працювати було набагато легше - джерело. Автор фото: Олександр Яремчук, "Сегодня"

До редакції Сегодня.ua звернулася жителька Німеччини, яка вже багато років живе в Україні. Ірина Фрайслебен 18 серпня прилетіла з Мюнхена до Києва і відразу ж зіткнулася з місцевою "мафією" серед таксистів.

"Пройшовши паспортний контроль і забравши свій багаж, я вийшла в зал прибуття терміна D. Я почала шукати транспортний засіб, щоб дістатися Києва. Тут до мене підійшов, як виявилося пізніше, посередник, який мені запропонував таксі. Він допоміг мені піднести мої дві валізи і посадив мене в машину, яка була припаркована при виході з терміналу. На машині стояла шашка таксі. Він мене попросив заплатити за послуги вперед і я зрозуміла, що частина грошей він залишив собі, а частину віддав водієві таксі", - розповідає жінка.

Водій довіз Ірину до станції метро "Лісова" - там жінка вийшла з машини з дамської сумкою, забрала свої валізи, але рюкзак з цінними речами забула в автомобілі. Пропажу Ірина виявила, коли таксист поїхав. І відразу ж попрямувала назад у "Бориспіль".

"Спочатку я звернулася до працівника служби таксі і розповіла про подію. Дівчина, зсунувши плечі, сказала, що я скористалася нелегальним таксі і нічим мені допомогти не може. Мені довелося звернутися до міліції. Вони спочатку почали шукати і питати всіх посередників, які підводять людей до таксі, потім почали пошуки людини, яка мене посадив, але результату не було. Ні керівник офіційного, ні неофіційного таксі не могли сказати, хто ж за моїми описам міг підвести мене до машини", - згадує Ірина.

Далі муки жінки не закінчилися. Її направили в термінал B, де розташовується головне відділення міліції аеропорту. Ірина описала правоохоронцям зовнішність "посередника" і таксиста, щоб вони могли знайти їх по камерах спостереження. Але ні номера, ні марки машини вона згадати не змогла.

"В цей час з'явився чоловік, який підвів мене до таксі. Нібито з метою допомогти. Але потім він сказав, що він не знає ні імені людини, ні номера машини, в яку він мене посадив, і навіть за що взяв гроші", - каже Ірина.

Міліціонери змогли знайти запис на камері спостереження, з якої видно, як жінку підводять до автомобіля. Але ні номера машини, ні її марки по через поганий якості запису визначити було неможливо.

"Мені сказали, якби я звернулася в офіційне таксі, то вони б знайшли мої речі за дві хвилини, так як в офіційній службі кожне таксі зареєстровано", - розповідає Ірина
.

Міліція тепер шукає голку в стозі сіна

В Лінійному відділі аеропорту "Бориспіль" МВС Київської області пояснюють: згідно із законодавством, таксист не вкрав речі. Ситуація з Іриною потрапляє під категорію, коли пасажир з необережності залишив речі в таксі.

"В період часу з червня по серпень поточного року фактів крадіжок багажу пасажирів працівниками таксі, а також фактів залишення з власної необережності пасажирами своїх речей в автомобілях таксі не зареєстровано", - зазначають в міліції.

При цьому джерело серед правоохоронців запевняє: коли існувала аеропортова служба таксі SkyTaxi, працювати було набагато легше. А пасажири в рази рідше позбавлялися своїх речей.

"Коли було SkyTaxi, було набагато зручніше. У їх водіїв була путівка, вони проходили медкомісію, а в машині була встановлена система відеоспостереження. Навіть якщо людина сумнівалася або стверджувала, що у нього вкрали речі, то йому показували відео з камери спостереження. А зараз людина сідає в машину, щось забуває, потім не може знайти. І не пам'ятає ні номера, ні марки машини. Як тут можна її розшукати?" - ділиться джерело.

У "Борисполі" кажуть, що випадків крадіжки особистих речей водіями таксі в аеропорту не було. А про випадок з Іриною, яка свої речі забула в салоні авто, знають.

"На сьогодні всі перевізники надають свої послуги на загальних підставах. Відповідальність, зокрема, за розшук втрачених речей в таксі несе тільки таксомоторний перевізник. У подібних випадках громадянину слід письмово звернутися до правоохоронних органів і повідомити про обставини втрати речей", - пояснили в прес-службі аеропорту.

При цьому в "Борисполі" також визнають: випадків крадіжки не було лише з автомобілів SkyTaxi. З приводу інших перевізників інформації немає. Але з тих пір, коли службу ліквідували, адміністрація аеропорту, відповідно до законодавства, не може заборонити таксистам-грачам працювати біля терміналів. Перевіряти перевізників аеропорт теж не може – це сфера відповідальності правоохоронних органів
.

У "Борисполі" може з'явиться нове офіційне таксі

Експерт і головний редактор авіаційного порталу "Авіабіз" Богдан Долінце вважає, що ліквідація SkyTaxi пов'язана, насамперед, із боротьбою бізнес-структур за монополію на перевезення. Він розповідає, що після ліквідації SkyTaxi з'явилася інформація про проведення тендера по здачі автомобілів і права здійснювати перевезення. Однак тендер був зірваний, а його організатори заявили, що жоден учасник не відповідає вимогам конкурсу.

"Самі ж учасники і перевізники розкритикували таку заяву. За їх словами, в аеропорту "Бориспіль" хочуть монополізувати перевезення в інтересах наближених бізнес-структур, і таким чином обмежити будь-яку конкуренцію з надання таксомоторних перевезень", - каже Долінце.

Інформацію підтверджують і в прес-службі "Борисполя". "Конкурс, запланований на 1 липня, не відбувся через недостатню підготовленість потенційних учасників. Зокрема, компаніями не був наданий повний пакет документів по ключовим умовам конкурсу, який передбачає наявність відповідної ліцензії на здійснення перевезень, документи, що підтверджують технічну базу обслуговування транспортних засобів, власну інформаційно-диспетчерську службу, персонал зі знанням іноземних мов", - розповідають там. Крім того, учасники конкурсу не підтвердили, що готові взяти на роботу водіїв Sky Taxi, які раніше працювали в аеропорту.

Богдан Долінце також додає, що свідченням "боротьби" є нещодавно виданий керівництвом "Борисполя" документ, який обмежує допуск транспорту до аеропорту. У ньому говориться, що в першій лінії біля терміналу D (зона прильоту) аеропорту допускаються тільки технологічний транспорт і автобуси SkyBus.

"З одного боку, обгрунтувати таке рішення можна боротьбою з напливом нелегальних перевізників. Але в теж час, доступ легальним службам теж обмежили, - відзначає Долінце. - Дані обставини свідчать про те, що в аеропорту намагаються розчистити дорогу для дружнього перевізника. Йому, швидше за все і передадуть в підсумку парк автомобілів служби SkyTaxi. В даному випадку, можна говорити про боротьбу конкретних фірм зі спробами встановлення монополії на перевезення".

Тим часом, 14 серпня відбулося засідання адміністративної колегії обласного відділення Антимонопольного комітету з питань конкурсу на право укладення договору оренди автомобілів Sky taxi. Таким чином, найближчим часом повинна стати відомою дата конкурсу
.

Ви зараз переглядаєте новину "Таксисти-граки в "Борисполі" крадуть у пасажирів особисті речі". Інші Новини транспорту Києва дивіться в блоці "Останні новини"

Автор:

Аліса Ревнова

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Загрузка...
Загрузка...