Метро-2018: як зміниться підземка Києва в цьому році

5 Січня 2018, 08:36

У метрополітені розповіли про плани на ремонт і будівництво нових станцій

Метро-2018: як зміниться підземка Києва в цьому році
Автор фото: Олександр Яремчук, "Сегодня"

Життя столичного метрополітену не стоїть на місці. У минулому році в підземці почали активно переходити на більш сучасні системи оплати проїзду, з'явилася станція, на якій немає касирів, а один модний бренд зняв рекламний ролик, який в мережі називають одним з найкрасивіших в 2017 році. На цей рік також чимало планів: в підземці будуватимуть нові станції, а старі стануть доступнішими для маломобільних пасажирів. Сайт "Сегодня" дізнався, що очікує метрополітен в 2018 році.

Ремонт і будівництво

У планах метро в цьому році – роботи з будівництва першої черги нової ділянки на зеленій, Сирецько-Печерській, гілці метро – від станції "Сирець". Згідно з проектом, там почнуть будувати дві станції – "Мостицьку" і "Проспект Правди".

Раніше мер столиці Віталій Кличко заявляв, що "Проспект Правди" і "Мостицьку" хочуть ввести в експлуатацію впродовж трьох років, вартість робіт складе близько 5 млрд грн, а в цілому тунель протягнуть до Вітряних гір. "За розрахунками, близько 60 тис. жителів Виноградаря будуть користуватися метрополітеном", – розповів градоначальник.

І хоча до другої черги робіт на зеленій гілці – будівництва станцій "Вітряні гори", "Площа Шевченка" та електродепо, – братимуться ще не скоро, архітектурний інститут "Київметропроект", що працює над проектом метро на Виноградар, представив варіанти дизайну всіх чотирьох станцій.

___11

Такий хочуть зробити станцію "Мостицька". Фото: "Вечірній Київ"

Згідно з повідомленням КМДА, загальна вартість прокладки шляху від станції метро "Сирець" до житлового масиву Виноградар перевищить 11 мільярдів гривень. Загальні витрати на це будівництво заплановано в розмірі 11 мільярдів 186 мільйонів 617 тисяч 638 гривень. З них безпосередньо на будівництво заплановано 7,73 мільярда гривень; на обладнання, меблі та інвентар – 1,14 млрд гривень. Після відкриття цієї лінії метро робочі місця отримують 1 385 осіб.

Крім великого будівництва, в цьому році заплановано ккапітальний ремонт на станції "Святошин" (червона гілка). "Станція була відкрита в 1971 році і давно потребує ремонту. Це одна з найбільш навантажених станцій метрополітену, адже щодня нею користуються близько 50 000 пасажирів, які приїжджають на громадському і приміському транспорті", – говорив в минулому році заступник голови КМДА Микола Поворозник.

Зокрема, після ремонту на станції з'явиться ліфт, яким зможуть користуватися мами з возиками – схожий встановлений на станції метро "Голосіївська". Також в метро мають намір продовжити вирішення проблеми з переміщенням людей в інвалідних візках. Наприклад, люди не можуть перейти зі станції на станцію: в минулому році журналіст Ігор Тупикін сфотографував чоловіка, який не міг потрапити в перехід між "Театральною" і "Золотими воротами" через відсутність пандуса.

____04

Фото: Ігорь Тупикін

"Згідно з проектом міської програми "Києв без бар'єрів", у 2018 році передбачено проектування в частині забезпечення вільного доступу маломобільних людей на 13 станцій", – розповіли "Сегодня" в столичній підземці.

Тим часом, на станціях "Хрещатик", (вихід на Інститутську), "Кловська" і "Арсенальна" планують капітальний ремонт восьми ескалаторів, ще два ремонтуватимуть до 2019 року.

Оплата проїзду

У червні 2015 року Київська метрополітен п'ятим в світі впровадив технологію оплати проїзду в автоматичних контрольних пунктах картами PayPass. Також працює система оплати за допомогою проїзних, які "записані" на банківських безконтактних картах, така система – перша в світі, кажуть в метрополітені.

"Установка банківських платіжних терміналів в касах вимагає значних витрат для стикування цих терміналів з існуючим обладнанням, зокрема – автоматизованим робочим місцем касира. З огляду на світові тенденції розвитку автоматизованих систем оплати проїзду, ми вважаємо більш перспективним впровадження безготівкових технологій в автоматах самообслуговування", – розповіли в метро.

Так, в серпні 2017 року на станції "Кловська" запустили пілотний проект, в його рамках відпрацьовують технічні рішення безготівкової купівлі разових квитків, безконтактних карт і поповнення проїзних в автоматах самообслуговування. Цього року проект планують впровадити і на інших станціях.

__38

Фото: Олександр Яремчук, "Сегодня"

Нагадаємо, на "Кловській" замість жетонів в шести автоматах продаються одноразові квитки з QR-кодом, їх можна придбати за готівку або за допомогою банківської картки. Також автомати продають і поповнюють електронні проїзні картки.

Також з кінця минулого року оплатити проїзд у столичній підземці стало ще простіше. Тепер це можна зробити, просто піднісши мобільний телефон до жовтого турнікету, вони на станціях знаходяться поруч з контролерами.

___12

Фото: Київський метрополітен

Пільговики

За попередніми даними, в 2017 році в метро пільговики скористалися проїздом 1 279 576 разів, це на 52 105 000 більше, ніж у 2016 році.

Нагадаємо, в столичній підземці з 1 грудня для деяких пасажирів змінилися правила проїзду. Дев'ять пільгових категорій жителів тепер можуть їздити безкоштовно тільки за "Карткою киянина" – це столичні пенсіонери, інваліди III групи, учасники війни, члени сімей померлих ветеранів війни, особи, які мають особливі або особливі трудові заслуги перед батьківщиною і батьки багатодітних сімей. Також до переліку потрапляють непрацюючі працездатні кияни, які доглядають за інвалідами I групи, дітьми-інвалідами або родичами старше 80 років. І особи, які не мають права на пенсію.

Такі зміни повинні були набрати чинності ще 1 квітня минулого року. Однак в мерії тоді прийняли рішення про відстрочку, оскільки багатьом жителям столиці необхідно було переоформити "Картку киянина". До речі, право на пільговий проїзд мають близько 800 тис. киян (25 категорій пасажирів). Що стосується школярів, вони зможуть і надалі користуватися підземкою, пред'явивши на вході учнівський квиток.

Всім пільговикам, які ще не оформили картку, радять звернутися до районних управлінь соцзабезпечення – її виготовлять за 14 днів. Активувати пільговий транспортний додаток можна в чотирьох точках: на станціях метро "Політехнічний інститут", "Дорогожичі", "Майдан Незалежності" і "Дарниця".

Незвичайні ініціативи

У минулому році 8 грудня столичний метрополітен вперше продав з аукціону два списаних вагона. Початкова ціна лота становила 483 166 гривень, а мінімальний крок підвищення ставки – 4832 гривень.

У метро готові продовжити таку практику, якщо Київрада надасть відповідний дозвіл.

"На даний момент в Київському метрополітені є чотири вагони, які не експлуатуються і підлягають списанню. Вони будуть продані в установленому порядку за умови відповідного дозволу. Кошти, отримані від їх продажу, перераховуються до бюджету Києва", – розповіли в метро.

А ось міняти табло, яке повідомить на станції час, який минув з відбуття поїзда, на таке, що показуватиме, скільки залишилося до приходу складу (як того в петиції просили кияни), не будуть. Справа в тому, що цифрові годинники, які розміщені над виїздами зі станцій в тунель, виконують технічну функцію організації руху поїздів. Для роботи всіх годинників в метро створена єдина мережа зі спеціальною підстанцією, яка синхронізована із загальнонаціональним часом.

"Табло поточного часу та інтервалу встановлюються для співробітників метро і призначені вони для дотримання графіка руху поїздів. За свідченнями інтервального табло машиніст поїзда, при необхідності, може коригувати час відправлення зі станції і швидкість руху на перегоні", – пояснюють в підземці.

Тим часом, інтервал і графік руху поїздів метро можна дізнатися на сайті метрополітену в розділі "Пасажиру".

Ви зараз переглядаєте новину "Метро-2018: як зміниться підземка Києва в цьому році". Інші Новини транспорту Києва дивіться в блоці "Останні новини"

Автор:

Людмила Князьська-Ханова

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Загрузка...
Загрузка...