12 днів з новими правилами: чому в Києві не всі хочуть їздити зі швидкістю 50 кілометрів на годину

12 Січня 2018, 16:00

У соцмережах розгорнулися неабиякі баталії між прихильниками і противниками оновлених правил дорожнього руху

<p style="text-align: justify;">У Києві не всі готові дотримуватися нове обмеження швидкості</p>
У Києві не всі готові дотримуватися нове обмеження швидкості

В Україні ось уже 12 днів діє обмеження максимальної швидкості руху в містах і селах до 50 км/год, а в Верховну Раду спрямований проект, що пропонує збільшити штраф за перевищення максимально дозволеної швидкості до 3,4 тисяч гривень, а допустиме перевищення швидкості знизити з +20 км/год до +10 км/год.

Думки столичних водіїв розділилися. У соцмережах і на форумах розгорнулися словесні баталії прихильників і противників обмеження швидкості. При цьому далеко не всі хочуть дотримуватися нових правил і навіть створили кілька петицій на сайтах Київради і Кабміну, вимагаючи збільшити максимально дозволену швидкість хоча б до 80 км/год.

"Нові правила не влаштовують водіїв, їх нервує вимушене зниження швидкості на дорогах, де передбачена висока швидкість. "Все порушують, і я буду", – вважають вони. І поки що це "суворе правило" у нас розцінюють як необов'язкове. Таким чином, аварійність в містах не зменшиться, а тільки збільшиться. Так, в Києві починають розміщувати відеокамери для фіксації порушень, але немає механізму, який би дозволяв штрафувати порушників, немає контролюючого органу, який би реально працював. Власне, цей закон зараз порушують і ті, хто його приймав", – пояснив "Сегодня" Володимир Воробйов, директор Інституту Київдормістпроект".

Противники зниження швидкості: "Тепер в будь-якій ситуації буде винен водій"

Багато хто сприймає оновлені ПДР скептично: мовляв, правила змінили, а контролю за їх виконанням все ще немає, та й штрафи поки не виросли. "Можна їздити зі швидкістю до 70 км/год, в Кодекс про адміністративні правопорушення поки не вносили зміни", – пише в Facebook водій Тетяна.

Також в приклад того, що "нові правила не запрацюють", призводять їзду "автохамів" по смугах для громадського транспорту. "Я коли на роботу по Великій Васильківській їду – відчуваю себе дурнем. Нормальні пацани шурують по смузі громадського транспорту і у вус не дують. Поліції реально все одно. Так і тут будуть", – пише на автофорумі киянин під ніком Mihal.

З ним згодні й інші водії.

____05

Також водії не можуть зрозуміти, як правоохоронці перевірятимуть, з якою швидкістю їздять порушники, і як обчислити початок населеного пункту, коли мова йде про невеликі села, де часто немає спеціальних знаків.

"Зробити порушників з переважної більшості водіїв? Легко! З 1 січня максимальна дозволена швидкість в населених пунктах 50 км/год. тепер в будь-якій ситуації буде винен водій, що їхав з перевищенням, навіть якщо це були 60 км/год. Наступний апдейт ПДР повинен автоматично звинувачувати і штрафувати всіх, хто сідає за кермо. Навіщо шукати приводи, заміряти швидкість і т.д.? Так простіше", – пише в Facebook користувач Ярослав.

"Основна мета – не наша безпека, а "зняти грошей" з українців, тут все добре виходить", – обурюється Ruslan. "Я багато їжджу по країні. Далеко не кожен населений пункт може похвалитися табличками при в'їзді та виїзді. Їдеш по трасі і не знаєш, що почалося якесь село і треба переходити на 50 км/год. Ось і привід вискочити з паличкою і грошей заробити", – вважає водій Maria.

Знаючи про проблеми контролю з боку правоохоронців і поки не прийняті зміни до Кодексу про адміністративні порушення, які передбачають значне збільшення штрафу за перевищення швидкості, багато водіїв і раніше "літають" по столичних дорогах.

.jpg_104

"Як? Як ви переміщується, знаючи, що максимально допустима швидкість 60 км/год? Особливо "розчулює", коли такий мчиш з божевільною швидкістю максимум 60, а тут бац – автобуси, маршрутки обганяють... Благо трактор сьогодні не обігнав" , – іронізує киянка Kseniya.

Тим часом, на одному зі столичних автопабліков запустили опитування: чи дотримуються водії нових правил? З більш семи тисяч підписників в ньому взяли участь трохи більше 150 користувачів Facebook. Дві третини з них зізналися, що швидкість до 50 кілометрів на годину знижувати не збираються.

__43

"Ті, хто ганяли, будуть далі ганяти. Ті, хто їздили акуратно, будуть дотримуватися правил. Глобально це проблему не вирішить. Взагалі проблему це не вирішить. Потрібно прибирати з доріг вседозволеність. Людей з "пропусками-візитками важливого людини". А це нас приводить до боротьби з корупцією – в темний ліс ", – розповіла" Сегодня "киянка Олена Мірошниченко, яка отримала водійські права в 2017 році.

Прихильники зниження швидкості: "Правильне рішення, але багато чого ще не вистачає"

Незважаючи на масове обурення в соцмережах, більшість водіїв на дорогах все ж дотримуються правила, не розганяючись швидше 50 км/год. Багато хто визнає: аварій стало менше, і часу, щоб дістатися в потрібне місце, не витрачають більше.

"З нового року дійсно стали повільніше їздити. Та й пробках і так не розженешся особливо, хоча, здається, їх стало менше", – розповів нам водій Петро.

"Я почав намагатися дотримуватися. Мені все одно, що це когось дратує. Ось сьогодні це дратувало водія фури на набережній. Об'їзхав і не помер. Для поганяти і поперевищувати у мене є два мотоцикли – один для лісу, другий для треку", – пише в Facebook Igor Trubik Trubenok. "На перехресті Терещенківська – бульвар Шевченка з нового року можна нормально пройти. А не стрибати через капоти", – радіє Sergey Khevoyan.

Деякі водії зізнаються: нових правил дотримуватися непросто, оскільки настройка світлофорів поки не адаптована під них. Але закон є закон.

"Так, 50-ти км/год вистачило на один день. Зараз строго 60 км / год на круизконтроль, без цієї опції витримати такий ліміт швидкості вкрай складно.и"Плюс"- значно менше витрата палива. Ще є один недолік,"зелені хвилі" не налаштовані ні на 50 ні на 60 км/год: при порожньому трафіку на Перова простояв всі світлофори. А в цілому, адаптація триває", – пише киянин Олег Берестовий.

Він зазначає, що в нових правилах "плюсів" все ж більше. "По-перше, крім "дуп машин" (коли раніше летиш на роботу або куди завгодно в умовах нашого агресивного трафіку), встигаєш більше побачити – це явний "плюс". По-друге, відчуваєш себе "хорошою людиною". Це як кинути палити, і тобі в очі "лізуть" всі курці навколо", – написав він на своїй сторінці в Facebook.

Також багато хто вважає, що для забезпечення порядку на дорозі стоїть не тільки знизити швидкість, але і привести в порядок дороги і притягати до відповідальності пішоходів. "Власні, правильне рішення. Але натомість – адекватні дороги з нормальним покриттям і нормальна організація дорожнього руху, а не як на міжміській дорозі Київ – Одеса, де неосвітлені пішохідні переходи. І відповідальність пішоходів перед іншими учасниками дорожнього руху – тобто не тільки водіїв "жучіть", а й "пешіков. Ну і реакція поліції: порушив – штраф, і не хвилює, що ти "шишка" або ще хтось, або дуже треба ", – пише на форумі illay@Zaбияка.

Крім того, варто врахувати, що швидкість в 50 км/год підходить не для всіх доріг і варто диференціювати обмеження.

"Це нововведення прийняли для забезпечення безпеки на дорогах. Шкода, що його автори не врахували особливості міських магістралей: подекуди 50 км/год об'єктивно мало, десь – навіть цей максимум завищений. Диференціювати швидкість потрібно в залежності від класифікації магістралей", – вважає Володимир Воробйов.

На думку експерта, найнижчу швидкість необхідно визначити за історичним центром міста, вище – на магістралях з регульованим рухом за межами центру, і ще вище – на магістралях безперервного руху.

"Так, на магістралях безперервного руху, наприклад, на Столичному або Набережному шосе, де немає світлофорів і є тільки внеулічного пішохідні переходи, влітку допускається швидкість до 80 км/год, а взимку – до 60 км/год. На магістральних вулицях регульованого руху прийнятна швидкість 50-60 км / год, при щільному потоці – 40 км/год. На під'їзних шляхах слід рекомендувати максимальну швидкість до 40 км/год, а в житлових зонах – до 10 км/год. Так само можна буде визначити найнижчу швидкість в історичному центрі міста", – пояснив "Сегодня" директор Інституту "Київдормістпроект".

Обмеження швидкості на дорозі може врятувати життя пішохода в разі ДТП, особливо якщо мова йде про невеликі населені пункти, вважає водій під ніком Belka.

"Хтось хоче швидше їздити, а хтось хоче безпечно дорогу перейти в своєму будинку. Ми там транзитом, вжуххх – і проїхали, а люди там живуть і щодня ходять. У селі є ще велосипедисти, пішоходи, діти будуть вибігати на дорогу. Тому ваш дискомфорт цілком компенсується врятованої життям. Вам не подобається – зробіть собі об'їзд цього села, і буде вам краще. Де петиція про трасу, яка об'їжджає села?" – пише жінка на форумі.

Тим часом, досвідчені водії кажуть: найнадійніша безпеку – це самоконтроль. "В даному випадку "почати з себе" це не модна фраза, а життєва необхідність. Не порушуйте, не перевищуйте, не створюйте пробки і поважайте оточуючих", – пише блогер Влад Антонов.

"Можна говорити про дороги, які не мають світлофорів, перехрестя і примикання без розгінних смуг. Тоді виникає питання: чи може кожен водій в будь-яких погодних умовах самостійно прийняти рішення, і як він може знати, що його чекає в 100 метрах за поворотом? Я категорично підтримую встановлення обмежень виключно знаками, а не конфігурацією дорожнього полотна", – пише на форумі Golden1981.

"Міняти потрібно не тільки правила, а й ставлення до водіння. Можна нескінченно говорити про якість доріг, відсутність відбійників або захисних щитів... Але виникає питання: чи може кожен водій в будь-яких погодних умовах прийняти адекватне рішення? Як він може знати, що його чекає в 100 метрах за поворотом? Я однозначно підтримую встановлення обмежень виключно знаками. А якщо ви не в змозі вибрати безпечну швидкість – не варто сідати за кермо", – підсумував водій Петро.

Ви зараз переглядаєте новину "12 днів з новими правилами: чому в Києві не всі хочуть їздити зі швидкістю 50 кілометрів на годину". Інші Новини транспорту Києва дивіться в блоці "Останні новини"

Автор:

Людмила Князьська-Ханова

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Загрузка...
Загрузка...