Віталій Кличко: "Ми поступово витіснимо маршрутки комфортним і безпечним громадським транспортом"

Новини Києва

1 Березня 2018, 12:00

Мер Києва розповів нам в інтерв'ю, як місто бореться зі скандальними забудовниками і власниками незаконних МАФів, і як проходять перевірки роботи маршрутних таксі

Віталій Кличко: "Ми поступово витіснимо маршрутки комфортним і безпечним громадським транспортом"

"НОВИЙ ГЕНПЛАН КИЄВА ВИРІШИТЬ ПРОБЛЕМУ СКАНДАЛЬНИХ БУДОВ"

- Віталію Володимировичу, одна з вічних міських проблем – скандальні будівництва. Що Київська адміністрація робить для захисту киян від свавілля забудовників?

- Так, в Києві, на жаль, багато незаконних забудов. Більшість з яких нам дісталися у спадок, оскільки земля відводилася незрозуміло яким чином і багато років тому. Ми звертаємося до правоохоронних органів, вимагаючи припинення будівельних робіт. Якщо роботи проводяться без дозволу, намагаємося припинити їх власними силами, вилучаємо техніку. Бувають випадки, коли фірми мають дозвільні документи, але кияни проти будівництва. У таких випадках ми повинні шукати компроміс. На сьогодні в столиці з порушенням діючих містобудівних норм будується або припинені роботи на більш, ніж 130 житлових об'єктах. За приблизними підрахунками, це близько 15 000 постраждалих інвесторів.

- Це величезна цифра. Про які саме земельні ділянки ви говорите?

- Наприклад, проблемні ситуації виникли на більшості земельних ділянок, які свого часу були відведені правоохоронним структурам (СБУ, Національній гвардії України, УДО, ДУС), які залучали до будівництва маловідомих і ненадійних забудовників. Проблема також виникла навколо близько 40 об'єктів незавершеного житлового будівництва, які зводилися компаніями, пов'язаними з Войцеховським (скандальний забудовник. – Ред.). Чинне законодавство забороняє органам місцевої влади втручатися в інвестиційну діяльність забудовників. КМДА неодноразово пропонувала парламенту розглянути законопроект, який дасть нам такі повноваження, але депутати це питання не розглядають.

Хочу нагадати, що свого часу нами було підписано Меморандум з керівництвом поліції і представниками будівельної галузі столиці. Всі сторони домовилися, що забудовники до початку будівництва проводять інформаційно-роз'яснювальну роботу з жителями прилеглих до будівництва житлових будинків, розміщують біля воріт на будівельному майданчику інформаційний стенд з докладною інформацією про проект будівлі, отримані документи на користування земельною ділянкою, інформацію про проведення підготовчих і будівельних робіт.

- Яким ви бачите вихід з цієї ситуації?

- Я сподіваюся, в цьому році ми приймемо Генеральний план Києва, щоб припинити хаотичну забудову міста. Столична адміністрація прагне покласти край забудові в Києві, яка ведеться з порушенням законодавства. Наше завдання – прийняти Генеральний план Києва, щоб всі кияни мали можливість знати, що і де буде будуватися в місті. Будівництво житлових будинків повинно відразу ж передбачати будівництво установ соціальної сфери – садків, шкіл, медичних закладів, іншої необхідної інфраструктури. Саме прийняття Генплану Києва дозволить покласти край протистоянню між киянами та забудовниками.

"У ПЕРЕХОДІ НА МАЙДАНІ МАФИ ЗАКРИВАЛИ МОЗАЇКУ"

- Ще одна важлива тема – це пам'ятники архітектури, які часто руйнують, щоб на їх місці звести висотку...

- Дійсно, така проблема є: руйнуються будівлі, які мають історичну цінність, тому що їх власники не хочуть витрачати гроші на реставрацію або утримання будинків в належному стані. А іноді і спеціально підпалюють їх, щоб звільнити земельну ділянку під забудову. І в результаті разом зі архітектурними пам'ятками знищується історичне обличчя Києва. Ми повинні зберегти надбання нашої столиці. І будемо запобігати випадкам руйнування недобросовісними власниками будівель-пам'яток. Але, на жаль, це питання не кількох днів або навіть тижнів. Ми працюємо виключно в правовому полі. Щоб зібрати всі необхідні документи, звернутися в прокуратуру і, відповідно, до судів, котрі приймають рішення, потрібен час. Натомість політичне рішення про повернення таких будівель в комунальну власність може прийняти міська рада. Наше завдання – вберегти історичні будівлі від руйнування, щоб Київ залишався старовинним, історичним містом.

- Чи буде в столиці тривати демонтаж МАФів?

- Боротьба з незаконними МАФами триває, хоч би як цьому не чинили опору так звані господарі незаконних точок. У більшості випадків такі конструкції перебувають у власності великих мереж, які, колись користуючись корупційними зв'язками з попередньою владою, суддями і прокурорами, придбали у власність ці МАФи і здають їх в оренду. Місто демонтує тільки ті МАФи, розміщення яких під час перевірок визнано незаконним. І це відповідь тим, хто намагається нас звинуватити в боротьбі з малим бізнесом.

Також не секрет, що власники таких МАФів не платять податки. Тим самим бюджет міста недоотримує значні кошти, які можна було б направити на закупівлю ліків в лікарні або ремонт шкіл. Якщо хочеш працювати офіційно, повинен платити за комунальні послуги, офіційну заробітну плату співробітникам, платити податки в бюджет.

- Скільки незаконних кіосків залишилося в місті?

- Всього за попередній рік в столиці демонтували близько 1,5 тисячі незаконних МАФів. На черзі ще близько 1,6 тисячі незаконних тимчасових споруд у всіх районах Києва. На цей рік у нас великі плани на три райони – Дарницький, Дніпровський і Деснянський, де велика кількість таких незаконних конструкцій.

- Днями зносили кіоски в переході під Майданом. Там теж були незаконні МАФи?

- Так, як і обіцяли, до фіналу футбольного турніру Ліги чемпіонів УЄФА, який наша столиця прийматиме 26 травня цього року, ми приведемо до ладу всі підземні переходи на Хрещатику. Ремонт в переході на Майдані ми почнемо вже в найближчі дні. До речі, під час демонтажу незаконних МАФів на Майдані, господарі яких роками "вбивали" зовнішній вигляд переходу, комунальники виявили керамічну мозаїку в етно-стилі. Мозаїка була створена в 1968 році. Довгий час зображення, зібрані з керамічних і металевих фрагментів, були заховані за рядами кіосків. Ми прийняли рішення зберегти цю мозаїку. Вона стане прикрасою оновленого переходу, який кияни побачать, нагадаю, вже навесні цього року. Є навіть пропозиція Союзу архітекторів зробити в переході художню галерею.

"НА РЕМОНТ ДОРІГ ДАЄТЬСЯ П'ЯТИРІЧНА ГАРАНТІЯ"

- Традиційно в місті разом зі снігом сходить і асфальт. В якому стані дорожнє покриття зараз? Чи може таке трапитися на вже відремонтованих ділянках?

- Сьогодні столиця – лідер серед українських міст за темпами і обсягами ремонту доріг. У 2016 році ми відремонтували 200 км столичних доріг. У минулому році – 302. І в цьому році ми поставили перед собою не менш амбіційні плани. Ми плануємо капітальний ремонт ще 300 км доріг і проїздів. З такими темпами ремонту вулично-дорожнього покриття через кілька років Київ має відповідати європейським стандартам якості доріг. "Київавтодор" навесні при сприятливих погодних умовах відразу почне ремонтні роботи.

Що до вашого питання, то ми контролюємо якість нового дорожнього покриття і ефективність використання підрядником коштів при проведенні ремонтних робіт. Підрядники дають гарантію на нові дороги – 5 років. Якщо є якісь порушення, підрядник за свій рахунок зобов'язаний дорогу відремонтувати, і місту це нічого не буде коштувати. Вже були проведені гарантійні ремонти на суму майже 34 мільйони гривень на ряді об'єктів. Наприклад, на проспекті Бажана. І важливо, що всі роботи були проведені за рахунок підрядника.

- Які дороги відремонтують цього року?

- Ми продовжимо ремонт важливих транспортних магістралей. Будуть продовжені роботи на вулицях Олени Теліги, Сім'ї Кульженко (колишня Петра Дегтяренка), Алма-Атинської з шляхопроводом через трамвайні колії, Володимирській, Набережному шосе, двох транспортних розв'язках – на перетині проспекту Комарова і вулиці Вацлава Гавела. Крім того, на цей рік ми запланували капітальний ремонт бульвару Вернадського, проспектів Тичини і Палладіна, Дарницької площі, вулиць Академіка Туполєва, Заболотного, моста Метро через Русанівську протоку та багатьох інших об'єктів. До кінця 2018 ми також плануємо завершити будівництво частини Великої Окружної дороги від проспекту Маршала Рокоссовського до вулиці Богатирської. Завдання міської влади – добудувати цю частину дороги, щоб вантажівки могли їхати в об'їзд, не перевантажуючи центр міста. У минулому році ми відремонтували 20 мостів і шляхопроводів, встановили 44 нових сучасних світлофори. Ця робота буде продовжуватися і в цьому році. Навесні розпочнеться реконструкція Шулявського шляхопроводу, який повинен стати сучасною і зручною транспортною розв'язкою.

- За останній час сталося кілька аварій, де постраждали пасажири маршруток. Чи може місто запропонувати альтернативу маршруткам?

- Ми розпочали позапланові перевірки перевізників, які виходять на міські маршрути. Державна служба України з безпеки на транспорті створила комісію з технічного розслідування обставин і причин дорожньо-транспортних пригод, які сталися півтора тижні тому. У разі порушень ми будемо розглядати питання анулювання ліцензій на пасажирські перевезення.

За півтора тижні департамент транспортної інфраструктури КМДА, Укртрансбезпеки і Національної поліції перевірили 103 маршрути. Складено 93 акти про порушення. Основні – відсутність дозвільних документів, незадовільний технічний і санітарний стан, відсутність квитково-касової документації, вогнегасників, аптечок, схеми та розкладу руху. Представники Нацполіції України склали 80 протоколів на загальну суму штрафів майже 35 тисяч гривень. Також під час перевірки виявили нелегальних перевізників на 10 маршрутах. До них теж застосовані штрафні санкції. Такі перевірки триватимуть.

- Як ви думаєте, такі штрафи можуть вплинути на перевізників?

- Я вже говорив, що штрафи невеликі – 200, 500 і 1000 гривень. Тому перевізники не бояться порушувати правила. Зараз вкрай необхідно внести зміни в законодавство, щоб посилити відповідальність перевізників за порушення вимог безпеки пасажирських перевезень. Для нас головне – життя і здоров'я кожного пасажира. Ми звернулися до уряду з тим, щоб скасувати мораторій на перевірки перевізників. Ми також наполягаємо на тому, щоб Державна служба України з безпеки на транспорті збільшила повноваження столичної влади щодо перевірок, адже йдеться про безпеку людей. Незважаючи на те, що перевірки міська влада проводить постійно, вони більше стосуються оглядів на маршрутах. Але ми не знаємо, що відбувається на автобазах, тому що через мораторій не маємо доступу до них. Щоб запобігти випадкам ДТП, важливо комплексно перевірити роботу всіх перевізників, незалежно від форми власності.

- Ви кілька разів говорили, що місто має повністю позбутися від маршруток...

- Так, але не відразу, а поступово. Надавши киянам альтернативу – сучасний і безпечний громадський комунальний транспорт, який ми закуповуємо. Він відповідає всім технічним і нормам, і критеріям безпеки. Хочу нагадати, що за останні два роки було закуплено 100 нових сучасних автобусів, 17 тролейбусів і 45 трамваїв з 100% низькою підлогою, кондиціонерами, Wi-Fi. Модернізовано 15 вагонів метрополітену. Місто, у співпраці зі Світовим банком, розробило нову транспортну схему столиці. Ми відкриваємо нові магістральні маршрути за рекомендацією фахівців Світового банку. І ми робимо все для того, щоб уже найближчим часом сучасний комунальний транспорт витіснив застарілі маршрутки в Києві.

Сергій Афонін

Ви зараз переглядаєте новину "Віталій Кличко: "Ми поступово витіснимо маршрутки комфортним і безпечним громадським транспортом"". Інші Влада Києва дивіться в блоці "Останні новини"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Загрузка...